Frequently Asked Questions

Welke betalingsmogelijkheden worden aangeboden in de shop?
Betalingen zijn mogelijk via:

  • Bankoverschrijving
  • Bancontact
  • Maestro
  • Paypal
  • Kredietkaart (VISA, Mastercard, American Express) via Paypal (Geen paypal account nodig)

Bij afhalingen in ons hoofdadres zijn enkel cash betalingen mogelijk

Hoe gebeurt de verzending?
Fietsen

Fietsen worden niet verzonden en kunnen dus enkel afgehaald worden. Dit teneinde een optimale service te kunnen bieden naar afstelling van de fiets en positionering van de klant op de fiets.

Verzending

Verzending binnen de EU gebeurt via PostNL. Voor meer informatie: website PostNL

Verzendingskosten

Land Prijs (incl. BTW)
België MyParcel: € 6,95
Nederland € 9,99
Luxemburg € 9,99
Andere Europese landen € 17,99

Levertijd België
Een verzending door MyParcel duurt 1 tot 2 werkdagen.

Hoe stuur ik een product retour?
Na het doen van aankopen bij CyCo heeft u het recht op een bedenkperiode van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgave van reden, mits in 100% nieuwstaat. U dient zelf de verzendingskosten voor het terugsturen te betalen.

Hoe retourneren

U dient het pakket degelijk te verpakken (om beschadiging te voorkomen), voldoende te frankeren (onvoldoende gefrankeerde post wordt geweigerd) en te verzenden naar ons hoofdadres (zie Informatie -> Contacteer ons). Verzending is altijd voor rekening en risico van de verzender, tenzij het gaat om een defect dat onder de garantievoorwaarden valt (zie Informatie -> Garantie).

Hoe worden mijn maten en fietspositie bepaald?

Het uitmeten van uw specifieke fietspositie gebeurt in samenwerking met 185-bikefitting!
Bezoek hun website voor meer informatie: http://185.be/over-185/wat-we-doen/bikefitting/.

Wat zijn de garantiebepalingen?

De garantie termijnen en voorwaarden zijn gelijk aan die, welke de fabrikant van het betreffende product hanteert. In het algemeen geldt dan dat de garantie alleen geldig is voor de eerste eigenaar voor een periode van een jaar.
Voor slijtage gevoelige componenten zoals kettingen, tandwielen, kabels, banden, remblokken,… is een beperkte garantie van kracht: Zij komen alleen in aanmerking voor garantie als de klacht onmogelijk door het gebruik veroorzaakt kan zijn. In geval van twijfel, zal de mening van onze leverancier bepalend zijn.
Goederen met gebreken die terecht onder de garantie vallen zullen worden gerepareerd of worden vervangen door eenzelfde of gelijkwaardig product.
De klant dient aandachtig de garantievoorwaarden van de producent door te nemen voor het eerste gebruik van het product. Garantietermijnen kunnen sterk verschillen van product tot product. Daarom verwijzen wij naar deze garantievoorwaarden als enige bindende termijn.

Indien u van oordeel bent dat een onderdeel een fabricagefout of vroegtijdige slijtage vertoont, gelieve dan het artikel naar ons (zie Informatie -> Contacteer ons) op te sturen met vermelding van het probleem. Wij zullen dan met de fabrikant/leverancier overleggen of het defect onder de garantiebepalingen valt.

De verzendingskosten en de verantwoordelijkheid voor het transport van uw adres naar het onze worden door u gedragen. Indien de garantie erkend wordt, worden de verzendingskosten om het vervangen of hersteld artikel terug naar u te sturen door ons gedragen, bij het niet erkennen van een garantie zijn deze kosten voor uw rekening.